تبلیغ در گوگل یکی از کارآمدترین راه‌ها برای کسب فروش برای کسب و کار استارتاپ شما است. در این مقاله از جیمکس ادز می‌آموزید که چگونه شروع کنید و کسب و کار خود را با تبلیغ درگوگل گسترش دهید. آیا قبلاً بازاریابی استارت آپی اجرا کرده‌اید یا اصلا به تازگی در نظر دارید یک استارت آپ راه اندازی کنید؟

تبلیغ در گوگل در مقایسه با روش‌های سنتی‌تر تبلیغات، هدف‌گذاری بسیار بهتری دارد، زیرا شما فقط جایی تبلیغ‌تان را به نمایش می‌گذارید که افرادی فعالانه محصول یا خدماتتان را جستجو کنند. این امر هزینه های بازاریابی غیر ضروری را کاهش می دهد و احتمال ایجاد تعامل افراد با شما را افزایش می دهد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند نتایج بیشتری از کمپین های تبلیغاتی‌تان کسب کنید.

تبلیغات گوگل برای استارت آپ ها: مقدمه‌ای بر بازاریابی استارتاپی

ابتدا، بیایید با معرفی سریع مبحث تبلیغ در گوگل شروع کنیم. تبلیغ در گوگل همان استفاده از پلتفرم تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) گوگل است که قبلاً گوگل ادوردز نام داشت. با استفاده از تبلیغات گوگل می توانید به مشتریان بالقوه در جستجوی گوگل و شبکه نمایش گوگل دسترسی پیدا کنید. PPC مخفف Pay-Per-Click است. این یک مدل تبلیغات آنلاین است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد فقط زمانی که روی تبلیغ‌شان کلیک می‌شود، هزینه پرداخت کنند. تبلیغ در گوگل یکی از رایج‌ترین پلتفرم‌هایی است که از روش PPC استفاده می کند. با این حال، بسیاری از پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین دیگر از همین روش استفاده می‌کنند.

تبلیغ در گوگل چگونه می‌تواند به استارت آپ شما کمک کند؟

بازاریابی استارت آپی
بازاریابی استارت آپی

تبلیغ در گوگل از یک مدل حراج پنهانی استفاده می‌کند. هر تبلیغ‌کننده‌ای می‌تواند در قیمتی که حداکثر مایل به پرداخت برای کلیک بر روی یک کلمه کلیدی است، پیشنهاد دهد. گوگل بر اساس یک الگوریتم پیچیده (که فاکتورهای متعددی مانند قیمت پیشنهادی و ارتباط را در نظر می گیرد) رتبه بندی تبلیغات هر بازاریابی را تعیین می‌کند و بازاریابی استارت آپی را رقابتی می‌کند.

راه اندازی اولین کمپین تبلیغاتی گوگل برای یک استارت آپ و آغاز بازاریابی استارت آپی

تصمیم گیری در مورد بودجه و اهداف

اول از همه، ما در حال تصمیم گیری هستیم که هدف کمپین تبلیغ در گوگل چیست. چه بودجه‌ای در دسترس است، و چه نوع بازگشت سرمایه‌ای را در نظر گرفته‌اید تا کسب‌وکار استارتاپی خود را گسترش دهید؟ خود را به حداکثر یک هدف در هر کمپین تبلیغاتی گوگل محدود کنید. داشتن دو هدف برای یک کمپین اغلب بهینه سازی را دشوارتر می کند زیرا ممکن است اهداف با یکدیگر تضاد داشته باشند.

اگر اهداف بیشتری دارید که می‌خواهید به آن برسید، پس کمپین دیگری را در همان حساب تبلیغاتی گوگل اضافه کنید و آن را روی هدف جدید متمرکز کنید. هدف کمپین حداکثر هزینه ای است که می خواهید برای هر تبدیل بپردازید، که می تواند فروش، ایجاد سرنخ (لید) یا هر چیز دیگری باشد که شما به عنوان اولویت در وب سایتتان تعریف می کنید.

ساختاربخشی به حساب

اکنون، حساب تبلیغ در گوگل را به عنوان یک ساختار دارای دسته بندی در نظر بگیرید. کلمات کلیدی و تبلیغات، هسته کمپین شما هستند. با این حال نحوه ساختار آنها در کمپین ها و گروه های تبلیغاتی می تواند به شما در بهینه سازی کمپین هایتان در آینده کمک کند. هیچ محدودیتی در تعداد گروه های تبلیغاتی و کمپین هایی که می توانید اضافه کنید وجود ندارد. بنابراین، مطمئن شوید که گروه های تبلیغاتی زیادی ایجاد می کنید. می‌توانید برای هر یک از گروه‌های تبلیغاتی، نسخه‌های تبلیغاتی مرتبط‌تری بنویسید و کنترل بیشتری روی زمانی که گوگل کلمات کلیدی شما را فعال می‌کند، داشته باشید. به این ترتیب یک موقعیت برد-برد بسازید.

با اولین کلمات کلیدی تان شروع کنید

همانطور که گفته شد، کلمات کلیدی هسته کمپین ها هستند. کل ساختار حساب شما طوری ساخته شده است که کلمات کلیدی شما بهترین عملکرد را داشته باشند. به هر گروه تبلیغاتی به همان تعداد کلمات کلیدی مرتبط اضافه کنید. استفاده از جمع، انواع مختلف تطابق و شاید حتی غلط املایی را فراموش نکنید! برای ساخت لیست کلمات کلیدی می توانید از ابزار کلمات کلیدی در گوگل ادز استفاده کنید.

تغییر تنظیمات

متأسفانه، تنظیمات دیفالتِ گوگل ادز همیشه بهترین گزینه برای استفاده در کمپین‌های شما نیست. قبل از راه‌اندازی کمپین‌هایتان، باید این موارد را دوباره بررسی کنید و تغییراتی را ایجاد کنید. مثلا برای ایمن بودن، توصیه می کنیم با تنظیماتی که بهترین کار را انجام می دهند شروع کنید. شما همیشه می توانید در مراحل بعدی هم تنظیمات را دوباره تغییر دهید و سپس به حالت اولیه بازگردانید.

لطفاً توجه داشته باشید، این تنظیمات واقعاً به نوع استارت اپ شما بستگی دارد. ممکن است بخواهید این را بر اساس محصول، خدمات یا بامارکت محصول و خدماتتان تنظیم کنید. به طور کلی، این تنظیمات ترافیکی را که احتمال تبدیل کمتری دارند حذف می کند.

بررسی کنید که Campaign Type روی Search Network Only تنظیم شده باشد

 Search partners را غیرفعال کنید

تنظیمات پیشنهادی موبایل را روی -100٪ تنظیم کنید

چرخش تبلیغات را روی Rotate به طور نامحدود تنظیم کنید

هدف گذاری زبان را روی زبان مناسب تنظیم کنید

مکان یابی را روی مکان مناسب تنظیم کنید

تنظیم تمام این موارد به نوع استارت آپ شما بستگی دارد.

بررسی مداوم نرخ تبدیل در بازاریابی استارت آپی

نکته جالب در مورد PPC این است که می توانید تمام نتایج خود را ردیابی کنید. شما می‌توانید ببینید که چند بازدید دریافت می‌کنید، چند کلیک، هزینه‌های شما چقدر است و … چه تعداد سرنخ یا فروش دریافت کرده‌اید. بیشتر این داده ها هنگام راه اندازی کمپین های خود به طور خودکار به داشبورد کشیده می شوند. با این حال، ردیابی تبدیل شما (سرنخ/فروش و غیره) چیزی است که باید خودتان تنظیم کنید. مطمئن شوید که این مورد را قبل از راه اندازی کمپین‌هایتان تنظیم کرده‌اید، زیرا داده‌های تبدیل مهم‌ترین داده‌ای است که هنگام بهینه سازی کمپین‌هایتان استفاده می کنید.

نکاتی برای بهینه سازی بازاریابی استارت آپی

نکات بازاریابی استارت آپی
نکات بازاریابی استارت آپی

از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید

کلمات کلیدی منفی مانع از راه اندازی تبلیغ شما می شوند. بسیار مهم است که یک لیست کلیدواژه منفی بزرگ بسازید، به خصوص اگر از تعداد زیادی از کلمات کلیدی منطبق و منفی استفاده می کنید.  کلمات کلیدی منفی به شما این امکان را می دهند که عبارات جستجو را از کمپین های خود حذف کنید و به شما کمک می کند فقط روی کلمات کلیدی که برای مشتریانتان اهمیت دارد تمرکز کنید.

یک صفحه فرود اختصاصی PPC بسازید

حتی اگر سایت شما عالی به نظر می رسد، ممکن است بخواهید ساخت یک صفحه فرود اختصاصی PPC را در برنامه هایتان بگنجانید. از آنجایی که برای یک کلیک هزینه کمی پرداخت می کنید، می خواهید مطمئن شوید که نرخ تبدیل شما تا حد امکان بالا باشد. این بدان معنی است که شما می خواهید یک صفحه فرود بسازید که بر یک هدف متمرکز باشد: تولید سرنخ.

یک صفحه فرود ایده آل دارای یک عنوان و عنوان فرعی مرتبط، یک فرم تماس کوتاه با فراخوان برای اقدام یا همان CTA و برخی جزئیات اولیه در مورد محصول یا خدمات شما خواهد بود. این صفحه باید حاوی نقاط فروش منحصر به فرد (USP)، توصیفات، شرح کوتاهی از نحوه عملکرد و غیره باشد. بهتر است در این صفحات محتوای مختصر و موثر قرار دهید.

افزونه یاextension های تبلیغاتی را اضافه کنید

افزونه های تبلیغاتی رایگان هستند. آنها به آگهی شما فضای بیشتری در موتور جستجو می دهند. با این کار احتمال اینکه افراد روی تبلیغ شما کلیک کنند بیشتر می شود. شاید همه افزونه های تبلیغاتی برای کسب و کار شما قابل اجرا نباشند. با این حال، افزونه‌های تبلیغاتی مانند پسوندهای پیوندهای سایت و افزونه‌های فراخوانی برای هر کسب‌وکاری مفید خواهند بود. افزونه‌های تبلیغاتی همچنین تأثیر مثبتی بر امتیاز کیفیت کمپین شما خواهند داشت، بنابراین اضافه نکردن آنها به کمپین‌های خود واقعاً بی‌معنی است.

نسخه‌های تبلیغاتی‌تان را تست کنید

تست و بهینه سازی کمپین PPC شما ستون فقرات موفقیتتان است. تبلیغ شما اغلب تنها چیزی است که از حساب PPC شما برای مشتری قابل مشاهده است و یک نقطه شروع عالی برای شروع بهینه سازی کمپین شماست. بررسی تبلیغات یک فرآیند مداوم است. مطمئن شوید که فقط در حال آزمایش نیستید، بلکه کمپین های خود را نیز بهبود می دهید. اگر به آزمایش 2 آگهی کاملاً متفاوت ادامه دهید، فقط در حال آزمایش هستید. پس سعی کنید از آزمایش ها به یک نتیجه واحد  برسید.

در حالت ایده‌آل، بخش‌های تبلیغاتیتان را با بهترین عملکرد حفظ می‌کنید و به جای آن شروع به آزمایش اجزای کوچک‌تر تبلیغ خود می‌کنید. می توانید برای مدتی با آزمایش 2 آگهی کاملاً متفاوت شروع کنید و پس از اینکه بهترین عملکرد خود را داشتید، به آزمایش بخش های کوچکتر تبلیغاتتان بروید.

کلام آخر در مورد بازاریابی استارت آپی

نتایج بازاریابی استارت آپی متاثر از موارد بسیاری است. مهمتر از رعایت تمام نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، سپردن کار به کاردان است. ما در تیم تخصصی جیمکس ادز به شما کمک می‌کنیم بازاریابی استارت آپی شما بهترین نتایج را برای شما در پی داشته باشد.