اگر تا به حال با یک مشاور بازاریابی کار کرده‌اید یا در گوگل جستجو کرده‌اید، احتمالاً از کسی شنیده اید که به شما استفاده از تبلیغات گوگل را پیشنهاد کند. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) که در صفحات نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند، می توانند با کمک به صعود تبلیغ شما به بالای صفحه نخست نتایج جستجو، راه موثری برای ایجاد ترافیک، به ویژه ترافیکی که به مشتری تبدیل می شود، باشد. لازمه رشد مشاغل کوچک چیست؟

اگر کلمات کلیدی و بودجه مناسبی داشته باشید، می توانید راه خود را به بالای صفحه نتایج بخرید. در برخی موارد، مانند موارد فوق، جستجوگران حتی ممکن است نیاز داشته باشند قبل از اینکه از تبلیغات شما عبور کنند، به پایین پیمایش کنند.

در عین حال، در قبال تبلیغ در گوگل مبالغ هنگفتی را به سرعت خرج می کنید. اگر اطلاعات کافی برای استفاده از تبلیغات گوگل در پیشرفت کسب و کارتان ندارید ممکن است به سرعت تمام بودجه تان را تمام کنید. بنابراین آیا تبلیغات PPC برای کسب و کارهای کوچک ارزشش را دارد؟

آیا تبلیغات گوگل بر رشد کسب و کارهای کوچک موثر است؟

تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای کوچک ارزشش را دارد. تبلیغات در گوگل برای کسب و کارهای کوچکی که نیاز به دستیابی به مخاطبان هدف دارند و می خواهند بتوانند ROI خود را ردیابی کنند عالی است. بودجه گوگل ادز می تواند زیاد شود، اما برای شروع به بودجه زیادی نیاز ندارید.

اگر یاد بگیرید که چگونه از مزیای تبلیغ در گوگل بهره‌مند شوید، می تواند یکی از سودآورترین راه ها برای کسب و کار جدید شما باشد.

چرا از تبلیغات PPC برای رشد مشاغل کوچک استفاده کنیم؟

رشد مشاغل کوچک در گوگل
رشد مشاغل کوچک در گوگل

تبلیغات کلیکی و به صورت کلی تبلیغ در گوگل می توانند برای کسب و کارهای کوچک ارزش داشته باشند. البته اگر بدانید چه زمانی از آنها استفاده کنید و چگونه آنها را بهینه کنید. در اینجا شش مورد از مزیت های تبلیغات گوگل آورده شده است:

    زمانی که مردم به دنبال شما هستند به آنها دسترسی پیدا می‌کنید

    هدف را بر اساس جغرافیا تنظیم می‌کنید

    مخاطبان متعددی را هدف قرار می‌دهید که از یک محصول استفاده می‌کنند

    افراد را به صفحات فرود خاص می‌فرستید

    نتایج را به راحتی پیگیری می‌کنید

    به سرعت نتیجه می‌گیرید

درست زمانی که افراد به دنبال شما هستند به آنها دسترسی پیدا می کنید

اگر کلمات کلیدی مناسبی را با تبلیغات PPC هدف قرار دهید، می توانید دقیقاً در لحظه ای که مشتریان بالقوه به دنبال محصولات شما هستند، با آنها روبرو شوید. مثلا تقریباً همه کسانی که عبارت «خرید آنلاین عینک» را در گوگل جستجو می کنند به دنبال خرید عینک در آینده‌ای نزدیک هستند. داشتن تبلیغی که محصولات شما را بر روی کلمات کلیدی حاوی کلمه خرید و یا هر عبارتی که موجب ایجاد تعامل باشد، راهی عالی برای جذب مشتریان جدید است.

هدف بر اساس جغرافیا

اگر یک کسب و کار محلی دارید و برایتان مهم است که در نتایج جستجوی خارج از منطقه خود ظاهر نشوید، تبلیغ در گوگل به شما امکان می دهد جستجوهای خود را بر اساس جغرافیا هدف قرار دهید، که می تواند به شما کمک کند در نزدیکی مشتریان بالقوه‌تان قرار بگیرید. در ترکیب با سئوی محلی، تبلیغات PPC با هدف جغرافیایی می تواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری از جامعه‌ی هدف جذب کنید.

 مخاطبان متعددی را هدف قرار دهید که از یک محصول استفاده می کنند

اگر محصولاتی را می فروشید که می توانند برای چندین مخاطب مختلف جذاب باشند، تبلیغات PPC می تواند به شما کمک کند تا به آن مخاطبان دسترسی پیدا کنید و به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی مختلف را هدف قرار دهید. تبلیغات PPC به شما امکان می دهد با استفاده از کلمات کلیدی خاص هر صنعت را با مخاطب منحصر به فردش و به صورت جداگانه هدف قرار دهید.

افراد را به صفحات فرود خاص بفرستید

وقتی شخصی روی یک تبلیغ PPC کلیک می کند، به صفحه ای در وب سایت شما فرستاده می شود. یکی از نقاط قوت تبلیغات PPC این است که شما می توانید آن صفحه فرود را انتخاب کرده و منحصر به فردش کنید. بسیاری از مردم ترافیک PPC را به صفحه اصلی‌شان می‌فرستند. اما یکی از نقاط قوت اصلی PPC این است که می توانید افراد را به صفحات فرود سفارشی که برای تبدیل بهینه شده‌اند بفرستید! با فرستادن افراد به صفحات فرود که آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه می دهند، می توانید شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری وفادار افزایش دهید.

نتایج را به راحتی پیگیری کنید

با تبلیغات PPC می توانید نرخ کلیک، هزینه تبلیغات و نرخ تبدیل را در صفحات فرود دنبال کنید. برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه، می توانید A/B صفحات مختلف تبلیغات و صفحات فرود را به راحتی آزمایش کنید. یکی از دلایلی که تبلیغات PPC چنین تاکتیک بازاریابی جذابی هستند، توانایی ردیابی ROI است. بازگشت سرمایه برای بودجه بازاریابی شما اهمیت زیادی دارد و تبلیغات PPC این مبحث را قابل پیگیری می‌کند.

به سرعت نتیجه بگیرید

سایر رویکردها برای دیده شدن در موتورهای جستجو ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا نتیجه بدهند. اندازه گیری فرآیند تبدیل برای آنها طولانی تر و دشوارتر است. تبلیغات PPC معجزه نمی‌کنند، اما آنها خیلی سریعتر از سایر تاکتیک های بازاریابی به شما نتیجه می دهند. اگر از قبل دانش، محصولات، محتوای تبلیغاتی و صفحات فرود مناسب را با هم دارید، تبلیغات PPC یک راه ساده برای شروع فروش است.

استفاده های غیر متعارف از تبلیغات PPC

علاوه بر مزایای استاندارد تبلیغات PPC، چند کاربرد غیر سنتی نیز وجود دارد که شایان ذکر است.

هدف قرار دادن رقبا با تبلیغات PPC

تبلیغات PPC به شما امکان می دهد بر اساس کلمات کلیدی هدف قرار دهید. برای اکثر وب‌سایت‌ها، ترافیک زیادی از جستجوهای برند می‌آید – یعنی افرادی که نام شرکت را مستقیماً در Google تایپ می‌کنند. اگر بتوانید آن ترافیک را بدزدید چه؟ جستجوی نام یک مدرسه انتفاعی مشهور در تهران، چند آگهی را برای مؤسسات رقیب نیز نشان می دهد. اجرای تبلیغات PPC به نام یک رقیب کمی تهاجمی است، اما همچنان یک تاکتیک رایج است.

تست سرفصل ها و پیام ها برای بازاریابی مجدد

از آنجایی که تبلیغات PPC نسبتاً ارزان هستند و اندازه‌گیری آن آسان است، می‌توانند راهی عالی برای آزمایش پیام‌هایی باشند که در بازاریابی مجدد استفاده می‌کنید. با اجرای تست‌های A/B برای دیدن اینکه کدام سرفصل‌ها بیشترین کلیک را دارند، می‌توانید به سرعت سرفصل‌های بازاریابی دیگر را پیدا کنید و حتی بینش‌هایی دریافت کنید که به موقعیت کلی شما کمک می‌کند.

مواردی که باید قبل از استفاده از تبلیغات PPC برای رشد مشاغل کوچک در نظر بگیرید

رشد مشاغل کوچک در گوگل
تبلیغات PPC برای مشاغل کوچک

تبلیغ در گوگل  ابزار قدرتمندی است که می تواند عملکردهای مختلفی را در بازاریابی شما انجام دهد. با این حال، هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تبلیغات گوگل  برای کسب و کار کوچک شما ارزش آن را دارد یا خیر، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

مواجهه با تبلیغات گوگلی

تبلیغ در گوگل رایگان نیست. از آنجایی که با کلیک پرداخت می‌کنید، می‌توانید خیلی سریع پول زیادی خرج کنید. همانطور که سرعت خود را بالا می برید، می خواهید مطمئن شوید که محدودیت های بودجه روزانه خود را درک کرده اید و همچنین درک کنید که گوگل چگونه این بودجه را به کار می گیرد. خود گوگل مطالب آموزشی زیادی تولید می کند که می تواند به شما کمک کند از تبلیغات بیشترین بهره را ببرید. اما بهترین کار مراجعه به یک گروه متخصص است.

انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است

کلمات کلیدی که برای تبلیغ انتخاب می کنید بسیار مهم هستند، زیرا تعیین می کنند چه کسی تبلیغ شما را ببیند. اول از همه، مردم باید محصولات شما را جستجو کنند. اگرچه بسیاری از فروش‌ها با جستجوی گوگل شروع می‌شوند، اما تعداد کمی از آنها به مشتری تبدیل می‌شوند. چرا که عوامل بسیاری در ایجاد و جذب مشتری موثراند.

گوگل ادز اطلاعاتی در مورد حجم کلمه کلیدی به شما می دهد که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چند نفر به دنبال شما هستند. اگر مخاطبی برای پیشنهادات شما در گوگل وجود نداشته باشد، موفقیت شما محدود خواهد بود.

محققان جستجوها را به سه دسته تقسیم کردند که از قرار زیر است:

    اطلاعاتی: جستجوگر به دنبال اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص است

    ناوبری: جستجوگر به دنبال یافتن یک وب سایت خاص است

    تراکنشی: جستجوگر می خواهد چیزی بخرد

تبلیغات PPC برای کلمات کلیدی تراکنشی (مانند «خرید عینک آنلاین») مناسب‌تر است، زیرا افرادی که این جستجوها را انجام می‌دهند به احتمال زیاد تبدیل می‌شوند. در نهایت، مطمئن شوید که در واقع هر یک از کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کرده اید – حتی یک کلمه کلیدی تراکنشی می تواند انتخاب بدی باشد اگر مخاطب اشتباهی را هدف قرار دهد.

نتیجه: آیا تبلیغات PPC برای رشد مشاغل کوچک ارزش دارد؟

تبلیغات کلیکی و به طور کلی تبلیغات گوگل می توانند برای رشد مشاغل کوچک مؤثر باشند به شرط اینکه از آنها به درستی استفاده کنید و از یک گروه متخصص مانند جیمکس ادز کمک بگیرید. تبلیغ در گوگل اگر به درستی پیاده شود، می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را به روشی دقیق هدف قرار دهید و به سرعت تبدیل ها را افزایش دهید.